Planowane sposoby wykorzystania tablicy interaktywnej / monitora interaktywnego – nasze propozycje
- Pisanie i rysowanie na tablicy interaktywnej / monitorze interaktywnym oraz praca uczniów i nauczycieli z powstałym obrazem.
- Korzystanie podczas lekcji z różnorodnych zasobów internetowych (plansz, słowników, encyklopedii), programów edukacyjnych, otwartych zasobów edukacyjnych i bezpłatnego oprogramowania.
- Włączanie i angażowanie uczniów w proces tworzenia treści edukacyjnych (np. zadania w formie prezentacji).
- Przygotowywanie przez nauczycieli konspektu lekcji (z uwzględnieniem ćwiczeń interaktywnych) w oprogramowaniu tablicy interaktywnej / monitora interaktywnego.
- Samodzielne przygotowywanie przez nauczycieli materiałów edukacyjnych do wykorzystania podczas lekcji i dzielenie się nimi z innymi nauczycielami (co wpłynie na zwiększenie ilości materiałów dydaktycznych w placówce).
- Dostosowanie treści edukacyjnych dla indywidualnych potrzeb uczniów (w tym dla uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie).
- Możliwość nagrywania prowadzonej lekcji w celu późniejszego jej analizowania lub przekazania uczniom w celu powtórki materiału.
- Wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych jako uzupełnienie czy tło do omawianych problemów.
- Praca z różnymi rodzajami plików (pliki tekstowe, graficzne, animacje).
- Praca z podręcznikami w wersji elektronicznej i interaktywnej.
- Utworzenie nauczycielskiego zespołu samokształceniowego, w celu wymiany doświadczeń między nauczycielami wykorzystującymi tablice interaktywne / monitory interaktywne, propagowanie dobrych praktyk.
- Możliwość realizowania na zajęciach z języków obcych internetowych projektów międzynarodowych np. w ramach e-twiningu.
Zapraszamy do kontaktu z nami – odpowiemy na wszelkie pytanie dotyczące programu „Aktywna Tablica”, pomożemy dobrać odpowiedni sprzęt, wypełnić wniosek i pozyskać fundusze dla Państwa szkoły.