- /
- Produkty
- /
- Pracownie językowe
Co to jest pracownia językowa i dlaczego warto z niej korzystać?
Pracownia to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę języków obcych w liczebnych klasach. Pozwala wyeliminować problem braku czasu jaki nauczyciel może poświęcić każdemu uczniowi z osobna. Umożliwia swobodny, głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. Koncentruje uwagę uczniów, zmusza do skupienia i ćwiczeń. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń daje doskonałe efekty w rozwoju uczniów, ułatwia zapamiętywanie, zachęca do intensywnej pracy.
Z pracownią językową skuteczność przyswajania nowej wiedzy zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tradycyjnego nauczania.
Mentor i Egis gwarantują wysoką jakość i niezawodność działania sprzętu oraz solidną opiekę techniczną i serwis u klienta.
Nasza oferta obejmuje sprawdzone rozwiązania firmy MENTOR, której jesteśmy autoryzowanym PARTNEREM.
Pobierz porównanie pracowni językowych
Co gwarantuje pracownia językowa?
Maksymalne wykorzystanie czasu lekcyjnego
- Jednoczesna i indywidualna praca – wszyscy uczniowie mogą jednocześnie głośno powtarzać materiał, nie przeszkadzając innym i nie słysząc kolegów z boku. Przez cała godzinę lekcyjną uczniowie mogą ćwiczyć wymowę równocześnie co daje możliwość maksymalnego wykorzystania czasu lekcyjnego. Jest możliwe dzięki zastosowaniu profesjonalnych słuchawek z mikrofonem, które skutecznie tłumią dźwięki z otoczenia.
- Praca w parach i grupach – nauczyciel może przeprowadzać ćwiczenia w parach lub grupach. Uczniowie słyszą się tylko w danej parze zadaniowej, nie słysząc dialogów pozostałych par (drugiej grupy). Rozmowa w parze z kolegą przez 45 minut to w konsekwencji wiele godzin rozmów w obcym języku.
Wyższa skuteczność nauczania
- Podsłuch uczniów – nauczyciel ma możliwość podsłuchu rozmów uczniów we wszystkich trybach pracy (pary, grupy). Funkcja podsłuch pozwala monitorować przebieg, postęp i prawidłowość wykonywanych zadań. Dodatkowym, ważnym atutem tej funkcji jest samokontrola uczniów. Uczeń nie wie kiedy jest podsłuchiwany co wywołuje maksymalną koncentrację i staranne wykonywanie ćwiczeń, w efekcie szybsze przyswajanie wiedzy.
- Korekta błędów – nauczyciel ma również możliwość włączenia się do dyskusji i skorygowania błędów gdyż sam monitoring byłby niewystarczający. Jest to konieczna i niezastąpiona funkcja przy tak samodzielnej formie nauki jaka odbywa się w pracowni.
Ciekawsze, pasjonujące zajęcia
- Zastosowanie urządzeń – wykorzystanie możliwości urządzeń audiowizualnych w pracowni językowych podwyższa innowacyjność prowadzonych zajęć. Laboratorium współpracuje z radiomagnetofonem, odtwarzaczami CD/DVD, rejestratorami audio, komputerem, tunerem telewizyjnym oraz z tablicą interaktywną. Praca z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu jest ciekawsza i zachęcająca. Uczniowie bardziej się skupiają na lekcji co skutkuje większą uwagą i percepcją wiadomości.
- Programy językowe – podnoszą poziom merytoryczny prowadzonych zajęć poprzez zastosowanie zróżnicowanego i fachowego materiału. Odpowiednio dobrane programy podnoszą atrakcyjność zajęć. Stają się one absorbujące i są zachętą do dalszego zgłębiania wiedzy.
Poprawny trening obcej wymowy
- Rejestracja lektorska – nauczyciel ma możliwość nagrania dyskusji danej pary lub grupy uczniów. Może odtworzyć to nagranie uzyskując w ten sposób materiał do prezentacji np. wady wymowy, aby objaśniać zasady korekcji takich błędów.
Sprzęt do rejestracji zależy od typu pracowni- powszechne są nagrywarki CD/DVD ale również zastosowanie znajdują rejestratory audio, dyktafony albo po prostu komputer. - Rejestracja indywidualna – uczeń może nagrać własną wypowiedź lub dialog, pracę w grupie wraz z oryginalną audycją i odsłuchać nagrania np. w domu, celem powtórzenia materiału. Tym sposobem kształci się umiejętności językowe: rozumienie tekstu czytanego i rozumienie ze słuchu.
W zależności od wyposażenia uczeń może otrzymać do dyspozycji rejestrator audio lub komputer.
Program MSC Navigator – dwuścieżkowy magnetofon cyfrowy do instalacji na komputerze to mnogość użytecznych funkcji do nauki języka:- trener wymowy- na dwóch ścieżkach dźwiękowych zapisywany jest oddzielnie dźwięk oryginalny i głos ucznia. Uczeń ma możliwość dźwiękowego porównania swojego głosu do oryginału jak też porównania graficznego dwóch zapisów, co jasno określa przyczynę błędy wymowy.
- Podsłuch własny – przy nauce dokładnej wymowy z akcentem niezwykle istotne jest poprawne słyszenie własnego głosu. Funkcja ta nabiera znaczenia podczas pracy w laboratorium- gdzie słuchawki szczelnie zasłaniają uszy lub znacząco zniekształcają własny głos. Aby zapobiec zagłuszaniu własnej mowy stosuje się podsłuch własny, niezbędny do nauki fonetyki.