Aktywna Tablica edycja 2022

  1. /
  2. Aktywna Tablica edycja...
Aktywna tablica 2020 - 2024 egismedai

AKTYWNA TABLICA

to program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Z pierwszej edycji programu w latach 2017-2019 skorzystało prawie 12 000 szkół, które otrzymało ponad 165 mln zł wsparcia finansowego z budżetu państwa, natomiast do końca 2024 rząd planuje doposażyć w sprzęt ponad 13 000 szkół na kwotę 290 mln złotych!

Od początku istnienia programu „Aktywna Tablica”, nasza firma wyposaża szkoły w nowoczesne pomoce dydaktyczne.

Program jest finansowany w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% z wkładu organu prowadzącego.

Podstawowy warunek dla szkół – dostęp do Internetu na poziomie min. 100Mb/s!

Beneficjenci programu w 2022 roku:*

* W programie mogą brać udział szkoły, które nie korzystały z niego w latach 2020 i 2021.

  • Publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia w latach 2017-2019 (w tym szkoły artystyczne, szkoły w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich).

  • Szkoły za granicą (tj. szkoły polskie oraz szkoły i zespoły szkół przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczpospolitej Polskiej), które nie otrzymały wsparcia w latach 2017-2019.

  • Szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie niewidomi.

  • Szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe (dysleksja, dyskalkulia, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, zaburzenia słuchu, zaburzenia koncentracji np. ADHA, ADD, autyzm, zaburzenia i porażenia neurologiczne, zaburzenia logopedyczne i psychologiczne).

  • Publiczne i niepubliczne szkoły ponadpodstawowe dla dzieci i młodzieży (licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I stopnia).

  • Publiczne i niepubliczne szkoły ponadpodstawowe dla dzieci i młodzieży w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich (branżowe szkoły I stopnia).

  • Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych i słabowidzących.

Kwoty wsparcia

W zależności od rodzaju i typu szkoły, placówka może otrzymać 14 000 zł, 35 000 zł lub 100 000 zł (tj. 80% wartości zadania) z budżetu państwa i 20% z organu prowadzącego (z wyjątkiem szkół prowadzonych przez ministerstwa i szkół za granicą – te nie otrzymują wkładu własnego).

Maksymalne kwoty wsparcia

  • 17 500 zł (14 000 zł z budżetu państwa + 3 500 zł wkładu własnego)
    • Szkoły podstawowe i Szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia w latach 2017-2019
    • Szkoły ponadpodstawowe
  • 43 750 zł (35 000 zł. z budżetu państwa + 8 750 zł wkładu własnego)
    • Szkoły podstawowe dla dzieci niewidomych
    • Szkoły podstawowe w których uczą sie uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia)
  • 125 000 zł (100 000 zł z budżetu państwa + 25 000 zł wkładu własnego)
    • Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze dla uczniów niewidomych i słabowidzących (SOSW)

Wkład własny może być finansowy lub rzeczowy – możliwe jest połączenie wkładu finansowego i rzeczowego!

Pomoce dydaktyczne objęte wsparciem:

Harmonogram programu Aktywna Tablica w 2022r.

  • do 15 maja – termin składania wniosków dla szkół oraz  do 30 maja dla organów prowadzących szkoły,
  • do 30 czerwca – termin rozpatrywania wniosków przez zespoły powołane przez wojewodów i ministrów prowadzących szkoły w celu kwalifikacji,
  • do 31 sierpnia – termin przekazania środków finansowych organom prowadzącym szkoły.

Do pobrania (nowe wnioski 2022 r):

W 2022 roku obowiązują nowe wnioski dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących:

  1. Wniosek A dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe);
  2. Wniosek B dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
  3. Wniosek C dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 5 i 7 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi; specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących);
  4. Wniosek D dyrektora (Ministerstwa/ORPEG) – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017-2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą);
  5. Wniosek organu prowadzącego;
  6. Wniosek organu prowadzącego (Ministerstwa/ORPEG).

UWAGA! Wymieniony we wnioskach sprzęt oraz wszystkie pozostałe pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii, o których mowa w § 2 ust. 3-7 Rozporządzenia, muszą spełniać wymagania niezbędne do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), w celu stosowania TIK na zajęciach, o których mowa w art. 109 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz będą spełniać warunki określone  w  § 2 ust. 12 Rozporządzenia.

Źródło: Informacja MEiN o edycji 2022 programu Aktywna Tablica.

Zapraszamy do kontaktu z nami – odpowiemy na wszelkie pytanie dotyczące urządzeń, pomożemy dobrać odpowiedni sprzęt dla Państwa szkoły lub placówki.

Przeprowadzamy kompleksowe wdrożenia sprzętu multimedialnego i interaktywnego obejmujące również montaż oraz szkolenie z obsługi urządzeń i wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji.

telefon 12 410 86 10
komórka 724 999 106